Lediga jobb och praktik
Besöksadress
Centrumgatan 17
Öppettider
Mån-fre kl. 07.30-16.00
Postadress
543 80 Tibro
Kontakter
-
Ulrika Wennerkull
Personalchef
0504-18123
E-post -
Cecilia Ramsén
HR-konsult
0504-18106
E-post -
Olivia Karlsson
HR-konsult
0504-18102
E-post -
Martina Lundström
HR-konsult
0504-18120
Varmt välkommen att söka jobb i Tibro kommun. På den här sidan hittar du de tjänster som är lediga just nu. Här finns även information om hur du gör om du är intresserad av timvikariat och praktik.
När du söker jobb hos Tibro kommun använder du en elektronisk blankett genom offentliga jobb som vi samarbetar med. Du når blanketten när du klickar på länken till respektive jobb här nedanför. Vi använder blanketten för att få en bra och rättvis bedömning av ansökningar som har kommit in. Ansökningar som skickas in på annat sätt behandlas inte.
Din ansökan med meritförteckning hanteras enbart av Tibro kommuns ansvariga för respektive tjänst. Allt i enlighet med de bestämmelser som finns i dataskyddsförordningen, GDPR.
Myndighetshandläggare inom ekonomiskt bistånd
Är du utbildad socionom eller har genomgått annan högskoleutbildning som arbetsgivaren prövar likvärdig och brinner för bidra till rättssäkra biståndsinsatser för vuxna? Vi söker nu en kollega som under ett vikariat vill förstärka vårt team inom försörjningsstöd. Är det kanske du?
Tibro kommun, med 11 000 invånare, ligger i norra delen av Västra Götalands län. Här finns ett brett näringsliv med en unik kompetens om möbler, inredning och logistik och ett rikt föreningsliv med många framstående idrottare. Tibro kommun jobbar målmedvetet med utveckling och erbjuder sina invånare en mycket uppskattad kommunal service!
Tibro kommun har en gemensam vision med förenings- och näringslivet samt en gemensam värdegrund som bygger på ledorden omtanke, självtillit, samverkan och handlingskraft. I Tibro tror vi på kraften i att arbeta tillsammans och vill skapa miljöer som sticker ut!
Arbetsuppgifter
Arbetet som myndighetshandläggare inom gruppen för försörjningsstöd består i att handlägga och utreda ekonomiskt bistånd. I gruppen arbetar fyra handläggare som i det vardagliga arbetet leds av en samordnare. Socialförvaltningens myndighetsenhet består av all myndighetsutövning gemensamt med goda förutsättningar för tätt samarbete.
Vi arbetar gemensamt och aktivt för att hitta hållbara lösningar för dem vi möter. Intern och extern samverkan är viktigt för oss då vi vet att det leder till bättre lösningar för våra brukare. Vi vet att en förutsättning för att behålla hög kvalité på den verksamhet vi bedriver är att medarbetarna får rätt stöd och tillräckligt med tid för varje ärende.
Vi erbjuder ärendehandledning tillsammans med samordnare varje vecka och vid behov. Inom enheten finns systemadministratörer som ger support i vårt verksamhetssystem Lifecare. Ett varierande arbete med goda möjligheter till kompetensutveckling. Grundarbetstid 7.30-16 med flextidsavtal.
Under föregående år har en starkare samverkan med kommunens arbetsmarknadsenhet genomförts där fokus är att tillsammans förflytta enskilda till egen försörjning. Under våren lanseras e-ansökan och medborgartjänst för ekonomiskt bistånd. Varmt välkommen att följa med oss på denna utvecklingsresa!
Kvalifikationer
Vi söker dig som har examen från socionomprogrammet eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren prövar likvärdig. Erfarenhet av arbete inom socialtjänst och ekonomiskt bistånd anses meriterande.
Vi söker dig som har förmåga att sätta dig in i andra människors perspektiv och situation och har förmåga att coacha, motivera människor till förändring.
Du är kommunikativ, tydlig, lyhörd för din motpart och har förmågan att formulera information eller budskap så att alla förstår. Du är empatisk, trygg och väljer att bidra till ett gott arbetsklimat.
Vi söker dig som anser dig vara ansvarstagande och arbetar strukturerat och systematiskt.
B-körkort är ett krav.
Tjänsten avser ett vikariat till och med 2025-08-31.
- Anställningsform
- Tidsbegränsad anställning
- Omfattning
- Heltid
- Tillträde
- Tillträde enligt överenskommelse.
- Ansök senast
- 2024-12-03
- Referensnr
- C219144
- Antal platser
- 1
Övrigt
Intervjuer kommer att ske löpande under annonseringsperioden, så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Tibro kommun har valt rekryteringskanal och tackar därför vänligt men bestämt nej till att bli kontaktad av rekryteringsföretag.
Upplysningar lämnas av
Emma Nilsson
Enhetschef IFO
emma.nilsson@tibro.se
0504-18569
Fackliga företrädare
Fackliga företrädare nås genom kommunens växel
0504-180 00
- Titel
- Lärare 7-9 NO, teknik och matematik till Fågelvikskolan!
- Engagerad och driven medarbetare till funktionsvariationsområdet
- Vikarierande myndighetshandläggare inom biståndsbedömning
- Myndighetshandläggare inom ekonomiskt bistånd
- Vi söker fritidspedagog till Baggeboskolan!
- Specialpedagog till Fågelvikskolan
- Unik möjlighet att utvecklas som ny undersköterska i Tibro kommun