Driftskostnadsbidrag – ägd lokal/anläggning
E-post
kfn@tibro.se
Besöksadress
Gymnasiegatan 29, 543 32 Tibro
Öppettider
Besökare hänvisas till biblioteket följande tider:
Måndag: 10.00-16.00
Tisdag: 10.00-19.00
Onsdag: 10.00-19.00
Torsdag: 10.00-19.00
Fredag: 10.00-16.00
Lördag: 10.00-14.00
Postadress
Tibro kommun, Kultur & Fritid, Gymnasiegatan 29, 543 32 Tibro
Driftskostnadsbidraget avser att stödja bidragsberättigad förening som äger lokal eller anläggning. Lokalen/anläggningen ska regelbundet användas av föreningen. Anläggningen/lokalen ska vara belägen i Tibro kommun.
Driftskostnadsbidraget består av två delar:
A) 40% av redovisade och verifierade kostnader från föregående år.
B) 20 kr per godkänd deltagare enligt ansökan om lokalt aktivitetsstöd,
d.v.s. antal deltagare i åldern 7–20 år, föregående år.
Förening som äger lokal/anläggning kan ansöka om bidrag för följande poster:
- Arrende
- Samfällighetsavgift
- Försäkring
- Uppvärmning
- El
- V/A
- Renhållning
- Ränta
- Övriga kostnader direkt kopplade till driften av lokalen/anläggningen*
Eventuella hyresintäkter påverkar ej bidragets storlek.
Förening som på annat sätt erhåller bidrag eller subvention från kommunen för aktuell lokal/anläggning har ej rätt till driftskostnadsbidrag.
Endast en förening kan söka bidrag för en viss lokal/anläggning.
Bidrag utbetalas en gång per år och förening. Ansökan ska vara kultur- och fritidsnämnden tillhanda senast 1 juni.
*Bedömning sker av handläggare.
Alla bidrag söks via Rbok