Så kontaktar du socialförvaltningen

Telefon
0504-180 00 (Växeln)

E-post
socialnamnden@tibro.se

Besöksadress
Centrumgatan 17

Reception

Kommunkontorets reception på Centrumgatan 17 kan hjälpa dig med frågor av mer enklare karaktär och öppettiderna är mån-tor kl. 8.00-16.00 och fre kl. 8.00-15.00. Lunchstängt mån-fre kl. 12.00-13.00. Komplexare frågor hänvisas till handläggarnas telefontider som listas här.

Vill du träffa en handläggare/socialsekreterare för att diskutera ett ärende, måste du boka besök i förväg, eftersom de inte tar emot några spontana besök. Besök bokas enklast via telefon 0504-180 00.

Ekonomiskt bistånd har telefontid måndag - fredag klockan 14 - 15.

Övriga handläggare har telefontid måndag - fredag klockan 8.30 - 9.30.

Bokade besök till socialförvaltningen tas emot i väntrummet på andra våning i kommunhuset. Där finns också en brevlåda som töms av socialförvaltningens personal varje vardag klockan 12. Där kan du enkelt lämna in blanketter och andra handlingar när du vill. Glöm inte att skriva personnummer på handlingarna så att de lätt hittar till rätt ärende.

Orosanmälan

Vill du göra en orosanmälan för ett barn/ungdom eller vuxen så kan du enklast göra det via vår e-tjänst. Klicka här för komma till e-tjänst för orosanmälan.
Det går också att göra orosanmälan via brev eller telefon.

  • Sekretess

    Socialförvaltningen får inte lämna ut handlingar om dig till någon annan myndighet eller person, om inte du själv har sagt att vi får göra det. Ibland kan socialförvaltningen dock vara tvungen att lämna ut handlingar om dig, till exempel om polisen begär det.

  • Säg vad du tycker om socialförvaltningen

    Socialförvaltningens målsättning är att hela tiden förbättra vår verksamhet. Du kan hjälpa oss genom att lämna synpunkter, både positiva och negativa.