Från och med i år 2024 sker ansökan av Tibro kommuns friskvårdsförmån via HR-portalen!

Telefon
0504-18000

Telefontider
Mån-fre kl. 07.30-16.00

E-post
kommun@tibro.se

Besöksadress
Centrumgatan 17

Öppettider
Mån-fre kl. 07.30-16.00

Postadress
543 80 Tibro

Skylt

3 januari 2024

HR/Personal

Från och med i år 2024 sker ansökan av Tibro kommuns friskvårdsförmån via HR-portalen! Friskvårdsblanketten är borttagen och ansökan sker numera digitalt via systemet HR-portalen.

Friskvårdsförmån Tibro kommun

Som anställd i Tibro kommun har du möjlighet att ta del av friskvårdsförmån på sammanlagt 1000 kr per år, för utlägg som är gjorda under året. Friskvårdsförmånen kan nyttjas av samtliga medarbetare, oavsett anställningsform, som har en sammanhängande anställning med en varaktighet på minst tolv månader. Föräldralediga och sjukskrivna omfattas av förmånen. Ersättning i form av friskvårdsförmån utbetalas efter uppvisande av kvitto på erlagd kostnad enligt Skatteverkets regler ”Skattefria förmåner inom motion och friskvård”. Information om personalförmåner - motion och friskvård, Skatteverket

Se bifogad manual för att se hur du som medarbetare går tillväga för att ansöka om friskvårdsförmånen i systemet. Manual - Ansökan friskvårdsförmån

För mer information klicka på länken: Friskvårdsförmån Tibro kommun