Tibro har gemensam IT-support med Hjo och Skövde. IT-supporten utgår från Skövde. Vi har ett växeltekniskt samarbete med Hjo, Karlsborg och Skövde där tekniken är installerad i Skövdes datacenter. Vi har ett telefonistsamarbete med Hjo och Karlsborg där svarsstället är Hjo.
Vår hantering av användarkonto är automatisk. Det innebär att medarbetare som registreras i personalsystemet automatiskt generererar inloggningskonto, e-postkonto och hemkatalog.
IT-beställningar sker på flera sätt. Den främsta metoden är dock via Serviceportalen och där sedan medarbetare vid vår gemensamma IT-avdelning med Skövde verkställer beställningen.
Här hittar du information om hur du skaffar SITHS-kort i Tibro kommun! SITHS-kort krävs för att nå flera av våra verksamhetssystem utanför det interna datanätet, t.ex. hemifrån.
Tibro kommun har många gamla skrivare. Krånglar skrivaren och du har serviceavtal vänder du dig till leverantören. Saknas serviceavtal, vilket det ofta gör med äldre skrivare, rekommenderas kontakt med ett företag i Skövde.