IT-beställningar

IT-beställningar sker på flera sätt. Den främsta metoden är dock via Serviceportalen och där sedan medarbetare vid vår gemensamma IT-avdelning med Skövde verkställer beställningen.

Generellt sett ska IT-beställningar, d.v.s. beställningar av datorer, skärmar, plattor och datortillbehör ske genom behöriga beställare via Serviceportalen. Beställning av kopiatorer, skrivare, telefoniabonnemang och mobiltelefoner - se längre ner. Toners beställer du genom receptionen (uppge modell, YY-kod).

När Servicerportalen inte kan leverera enligt önskemål kan du skicka e-post till inköparnas funktionsbrevlåda.

Beställning av kopiatorer (multifunktionsskrivare) och skrivare: Kontakta IT-chefen. I april 2018 slutfördes upphandling av kopiatorer och skrivare och leverantör till samverkande kommuner de kommande fyra åren är Atea. Frågor kring avtalet: Maria Peltola.

Beställning av mobiltelefoner sker via Serviceportalen. Saknas din oumbärliga modell kontaktar du IT-chefen. Saknas telefonitillbehöret på Serviceportalen mailar du inköparnas funktionsbrevlåda. Leverantör är Tele2 (f.d. TDC).

Beställning och förändring av telefoniabonnemang görs via vårt svarsställe i Hjo kommun. Ring eller maila någon av kommunvägledarna i Hjo kommuns kontaktcenter.