Regler för telefoni
När dina anställningsuppgifter ändras, när ditt abonnemang eller din mobil krånglar finns det några regler du bör känna till.
När dina uppgifter ändras
Ändras dina anställningsuppgifter, skicka ett e-postmeddelande till kontaktcenter@hjo.se eller ring vårt kontaktcenter på 18000. Du kanske får ny titel, organisationen ändras, du får en ny chef, din placering fysiskt ändras – om något av detta sker så tar du kontakt med kommunvägledarna i Hjo.
Utlandssamtal
Du kan använda tjänstemobilen för att ringa till andra länder och telefonen kan även användas för att ringa från andra länder. Begränsning finns när det gäller mobildata, som är prismässigt reglerat inom EU/EES. Utanför EU/EES rekommenderas du hotellets WiFi eller annat WiFi-nät om du vill använda Outlook, Teams eller en webbläsare. Att låta mobildatan vara aktiv när du är utanför både EU/EES och kostnadsfritt WiFi kan bli kostsamt för dig personligen.
Har du frågor kring mobilanvändning utomlands, kontakta IT-supporten.
När min telefon krånglar
...så tar jag som användare kontakt med IT-supporten. Om telefonen behöver lämnas in måste du först ha kontaktat supporten för att få ett ärendenummer och dessutom kommit överens om att telefonen ska lämnas in till IT-akuten, som hämtar den i receptionen. Telefon utan ärendenummer tas inte emot av receptionen.
När mitt abonnemang krånglar
...så tar jag kontakt med Hjo kommuns kontaktcenter, som hjälper dig att reda ut dina frågor. Du når kontaktcentret på 18000.