Kontohantering
När en medarbetare börjar och slutar sin anställning sker en rad åtgärder bakom kullisserna.
Kontohantering nyanställd
- Chef registrerar och godkänner anställningen i HR+.
- Löneenheten klarhanterar anställningen i HR+.
- Konto skapas för personal som klarhanterats i lönesystemet. Konto skapas på morgonen och är klart ca 07:00. Kontoinformationen skickas till SK-FN-XXX-Nyttkonto som personalsekreterarna har behörighet till.
- Det är respektive chefs ansvar att den nyanställde får kontoinformationen.
- Ett schema i Medvind måste vara kopplat till anställningen för att Medvind ska starta korrekt.
- Om en person inte kan logga in i Medvind men kan logga in på dator, kontaktas kontaktcenter 49 80 00.
Mail till support@tibro.se för kompletterande behörighetsbeställningar.
Kontohantering för personal som tidigare har haft konto och påbörjar en anställning igen
- Chef registrerar anställningen i HR+.
- Löneenheten ”godkänner” anställningen i HR+.
- Det tidigare kontot återaktiveras för personen. Kontot återaktiveras på morgonen och kontoinformationen skickas till SK-FN-XXX-Nyttkonto som personalsekreterarna har behörighet till.
- Det är respektive chefs ansvar att den nyanställde får kontoinformationen.
- Ett schema i Medvind måste vara kopplat till anställningen för att Medvind ska starta korrekt.
- Om en person inte kan logga in i Medvind men kan logga in på dator, kontaktas kontaktcenter 49 80 00.
Mail till support@tibro.se för kompletterande behörighetsbeställningar. Behörighet till winlas för chefer finns formulär på Inredan.
Kontohantering när personal slutar
- Kontot inaktiveras när anställningen upphör och det går inte att logga in.
- Kontot tas bort 120 dagar efter anställningens slut.