Inredans nyheter
Besöksadress
Centrumgatan 17
Öppettider
Mån-fre kl. 07.30-16.00
Postadress
543 80 Tibro
-
Rehabkoordinator som stöd i rehabfrågor
| HR/PersonalUtöver stödet från HR-enheten kan du som chef få stöd av Närhälsans rehabkoordinator i rehabiliterngsfrågor. Rehabkoordinatorn har en samordnande funktion i individärenden inom rehabiliterings- och sjukskrivningsprocessen och fungerar som ett stöd inom försäkringsmedicin på Närhälsan.
-
50 nyanlända väntas till Tibro i år
| Kommunnyheter50 kommunplacerade nyanlända väntas till Tibro under 2019. Det berättade kommunstrategen Emma Lindblad när hon besökte ledningsgruppen 3 april.
-
Lönespecar på ledningsgruppsmöte
| KommunnyheterDigitala lönespecar var ett av ämnena när ledningsgruppen möttes 20 mars.
-
Avtal för leverans av fika
| KommunnyheterTibro kommun har tecknat ramavtal för leverans av fika med fyra lokala företag utifrån en upphandling, se i Inköpskatalogen information om leverantörer, priser, sortiment samt beställningsrutiner.
-
Utvecklingsområden på ledningsgruppsmöte
| IT och kommunikationUtvecklingsområden stod på dagordningen när ledningsgruppen möttes heldag på GSP i Skövde 6 mars.
-
Förändring gällande antal sparade semesterdagar
| HR/PersonalFrån 2018-01-01 gäller ny reglering i kollektivavtalet Allmänna Bestämmelser (AB) avseende antal sparade semesterdagar. Antalet sparade semesterdagar får från och med då sammanlagt inte överstiga 30 dagar. Här kan du läsa mer om den nya regleringen.
-
Stort överskott förra året
| KommunnyheterNär ledningsgruppen möttes 20 februari fick ledamöterna information om kommunens ekonomiska resultat för 2018. Och resultatet visar på ett överskott på 16,6 milj kr, över 13 milj kr mer än budgeterat.
-
Nytt enkätverktyg
| KommunnyheterTibro kommun har sedan 1 februari ett nytt enkät- och anmälningsverktyg.
-
Hjotiborg mot rasism på ledningsgruppsmöte
| KommunnyheterJosefin Lindroth presenterade Hjotiborg mot rasism på ledningsgruppens möte 6 februari. Under mars kommer flera föreläsningar att arrangeras på Vintergatan i Tibro
-
Servicemätning på ledningsgrupp
| KommunnyheterUnder november och december genomförde kommunledningskontoret en servicemätning av telefoni och e-post till kommunen. 40 procent av dem som ringer kommunens televäxel lyckas inte få kontakt med någon tjänsteperson.