Inredans nyheter

Telefon
0504-18000

Telefontider
Mån-fre kl. 07.30-16.00

E-post
kommun@tibro.se

Besöksadress
Centrumgatan 17

Öppettider
Mån-fre kl. 07.30-16.00

Postadress
543 80 Tibro

Filtrera
  • Ny adress för pappersfakturor

    | Ekonomi

    Tibro kommun har bytt fakturaadress för pappersfakturor. Anledningen till den nya adressen är förändringar hos vår fakturascanning-leverantör Azets Document Solutions.

  • Förändringar gällande chefens stöd från Försäkringskassan

    | HR/Personal

    Försäkringskassan har genomfört en organisationsförändring vilket resulterat i att de inte längre har utsedda handläggare som arbetar ut mot särskilda kommuner. Tibro kommun har därmed ej längre specifika handläggare som tidigare.

  • Du är viktig för Tibro kommun – delta i vår undersökning om Hållbart medarbetarengagemang (HME)!

    | HR/Personal

    Tibro kommun kommer även i år att genomföra vår HME-enkät bland alla tillsvidare- och månadsanställda som anställdes senast 1 april 2024. Undersökningen startar 30 september och avslutas 20 oktober 2024 (V. 40-42).

  • Vi ser fram emot en spännande höst!

    | Kommunnyheter

    Nu när de flesta är tillbaka i verksamheten igen efter en förhoppningsvis skön ledighet kan vi börja blicka framåt mot en fullspäckad höst. Vi kan konstatera att det har varit en relativt lugn sommar i våra verksamheter och det är vi glada för.

  • Information om bokning av lokaler på Inredia

    | Kommunnyheter

    Det pågår ett arbete med att hitta en ny entreprenör för konferensverksamheten på Inredia. Fram till att detta arbete gett resultat kommer möjligheten att nyttja lokalerna tillfälligt att begränsas. Sedan måndagen den 26 augusti är därför lokalerna endast tillgängliga för kommunfullmäktiges sammanträden samt ledarforum. Frågor? Se "Kontakt" ovan.

  • Information till dig som chef och skyddsombud gällande Arbetsmiljöverkets regelförnyelser

    | HR/Personal

    Den 15 september 2023 beslutade Arbetsmiljöverket om ny struktur gällande föreskrifter och allmänna råd. Reglerna börjar gälla från 1 januari 2025 men finns redan nu i ett nytt digitaliserat format. Målet med Arbetsmiljöverkets regelförnyelsearbete är att det ska bli lättare att hitta, förstå och använda myndighetens regler om arbetsmiljö och att ge stöd i ett arbetsliv som hela tiden förändras.

  • Färdigställande av rondell förbättrar trafikmiljön

    | Kommunnyheter, Samhällsbyggnad

    Utvecklingen av centrum i Tibro fortsätter och nu har arbetet med att färdigställa rondellen vid Snickarvallens förskola påbörjats. En sista väg kommer läggas till rondellen, och när den är färdigställd är förhoppningen att trafiksituationen i centrum ska förbättras.

  • Nytt projekt ska förbättra chefernas förutsättningar och bidra till bra och hållbar arbetsmiljö

    | Kommunnyheter, HR/Personal, Tillväxt och utveckling

    Hur bra förutsättningar har cheferna i Tibro kommun för att göra ett bra jobb? Det ska kartläggas inom ramen för utvecklingsprojektet Chefers förutsättningar, som pågår fram till i april nästa år. Målet med projektet är att förbättra chefernas arbetsmiljö och se till att de har så goda förutsättningar som möjligt att leda och utveckla sina verksamheter tillsammans med medarbetarna.

  • Fortsatt utveckling i centrum

    | Kommunnyheter, Samhällsbyggnad

    Arbetet med att förverkliga centrumutvecklingsplanen i Tibro fortsätter och det innebär att även kvarteret Blåmesen med det Ottossonska huset kommer att utvecklas.

  • Nytt kollektivavtal klart med Vårdförbundet

    | HR/Personal

    28 juni tecknade SKR ett nytt kollektivavtal med Vårdförbundet, konflikten i hälso- och sjukvården är därmed över. Det nya avtalet har ett fokus på arbetsmiljö, arbetstid och kompetensförsörjning.