Tibro kommun deltar i SKR:s mätning av service och bemötande
Besöksadress
Centrumgatan 17
Öppettider
Mån-fre kl. 07.30-16.00
Postadress
543 80 Tibro
26 mars 2024
Kommunnyheter, Tillväxt och utveckling
Hur är Tibro kommuns service och bemötande? Det kommer flera av dem som kontaktar kommunen via telefon och eller mail att få bedöma i en enkät under perioden mars-maj. Enkäten ingår i en servicemätning som genomförs av organisationen Sveriges kommuner och regioner, SKR.
Fram till den 17 maj deltar Tibro kommun i en servicemätning som görs av SKR. Mätningen innebär att några av dem som varit i kontakt med kommunen på telefon eller mail får en enkät skickad till sig via sms. Avsändare i meddelandet är Tibro kommun.
Får du eller någon i din närhet ett sådant här SMS, så är vi tacksamma om du svarar på frågorna i enkäten. Svaren, som är anonyma, hjälper oss att fortsätta utveckla verksamheten utifrån våra invånares upplevelser och behov.
Årlig mätning
Servicemätningen genomförs en gång per år. Syftet är att skapa en samlad nulägesbild av kommunens service och bemötande.
Eftersom servicemätningen görs på samma sätt i alla kommuner som deltar i den går det att göra nationella jämförelser av servicenivån i olika kommuner. Den kommer att användas som en del i arbetet med att säkra kvaliteten i den upplevda servicen och att utveckla verksamheten utifrån invånarnas upplevelser och behov.