Frågor och svar - Lifecare
Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om Lifecare. Frågor som rör teknik och inloggning.
Detta är ett känt fel hos leverantören och de arbetar på en rättning. Vi kan tyvärr inte göra någonting åt det i dagsläget, men rekommenderar att man använder Freja eID för en smidigare inloggning när man blivit utloggad.
Planerade datum för uppdateringar är 6 juli, 5 oktober, 9 november och 7 december. Alla uppdateringar sker klockan 08.00 - 10.00. Under dessa tider går det inte att använda Lifecare.
Inloggningsmetoden påverkar inte hur länge man hålls inloggad i systemet.
Det är viktigt att du meddelar din chef om att du slutar använda din säkerhetsdosa, eftersom vi betalar per användare. Lämna tillbaka den till din chef, så att chefen kan se till att den återanvänds till annan användare.
Ditt användarnamn måste vara registrerat hos Skövde. Har du inte meddelat din chef att du önskar logga in med Freja eID så behöver du göra det först. När ditt användarnamn är registrerat behöver du gå in på följande länk för att koppla samman din användare med ditt Freja eID: https://launcher.grandid.com/TibroUserPair. Där loggar du in med samma användarnamn och lösenord som du har för att logga in på datorn.