Systematiskt kvalitetsarbete
Här hittar du information om socialförvaltningens ledningssystem för systematiskt kvalitetsarbete.
Socialförvaltningen är en komplex verksamhet och med hjälp av ledningssystemet ska socialförvaltningen:
Systematiskt och fortlöpande utveckla och säkra verksamhetens kvalitet
Planera, leda, kontrollera, följa upp, utvärdera och förbättra verksamheten.
Ledningssystem för systematiskt kvalitetsarbete
Årshjul för systematiskt kvalitetsarbete
Ledningssystemet säkerställer att rätt saker görs på rätt sätt vid rätt tillfälle och säkerställer ordning och reda så att vårdskador, missförhållanden och andra avvikelser kan förebyggas. Med hjälp av ledningssystemet kan vi få en ökad förståelse för socialtjänstens uppdrag då detta tydliggörs i våra processer. Vi tydliggör VEM gör VAD och HUR.
För mer information om de olika delarna i ledningssystemet klicka på den aktuella rubriklänken, så når du en sida med mer utförlig information.'
Systematiskt förbättringsarbete
Hur följer vi upp socialförvaltningens arbete och hur arbetar vi med avvikelser?
Dokumentation
Hur redovisas socialförvaltningens kvalitetsarbete?