Skrivare och toners

Tibro kommun har många gamla skrivare. Krånglar skrivaren och du har serviceavtal vänder du dig till leverantören. Saknas serviceavtal, vilket det ofta gör med äldre skrivare, rekommenderas kontakt med ett företag i Skövde.

Den som valt att köpa skrivare utan sericeavtal ansvarar själv för supporten. Och den dag skrivaren måste repareras är det verksamheten själv som ansvarar för att ta kontakt med reparatör. Skrivare omfattas nämligen inte av IT-supporten i Skövde.

Den som har skrivare som saknar service- och supportavtal får själv beställa reparation och beställa toners.

Servicepartner och leverantör av toners:
Ricoh IT-partner Väst
0500-495990
kundservice@ricohitp.se.

Verksamheten finns på Gustav Adolfsgata 57, SKÖVDE.

Nya skrivare, skrivare och multifunktionsskrivare, inköpta 2016 eller senare, är som regel försedda med serviceavtal som finansieras av ett serviceavtal, baserad på pris per kopia i kostnad. Genom serviceavtalet brukar det också vara möjligt att beställa toners, ibland sker detta till och med automatiskt.

Köpa skrivare

Du som vill köpa skrivare gör detta genom Serviceportalen. Här finns ett antal upphandlade skrivare att välja mellan. När du valt skrivarmodell och fyllt i alla uppgifter läggs beställningen hos vår upphandlade leverantör. Leveranstid varierar, för besked kontakta Therese Magnusson.

Läs mer under Kopiatorer och skrivare.