Om tjuven är framme

Telefontider
Mån-fre kl. 07.30-16.30

Besöksadress
Centrumgatan 17

Öppettider
Mån-fre kl. 07.30-16.00

Postadress
543 80 Tibro

Om du tappar bort din mobil eller om den blir stulen finns några råd!

Tappa bort sin tjänstemobil kan hända den bäste. Och att någon stjäl din mobil är inte ditt fel. Stöld kan vi alla drabbas av. Du kontaktar receptionen som kan hjälpa dig med nytt simkort och en lånetelefon. Du ansvarar för lånetelefonen på samma sätt som den ordinarie telefonen. Önskar du beställa telefon eller telefonitillbehör kontaktar du din närmsta chef som lägger beställningen i Visma Proceedo.

 

Om du upptäcker att mobilen är stulen, rekommenderas du att

  • Polisanmäla. Du gör det på www.polisen.se och bl.a. ombeds du att notera IMEI-numret. Det är telefonens unika nummer, som gör att Polisen kan spåra den tillbaka till ägaren. Tjänsten är öppen även helger.
  • Spärra mobilnumret. Spärrar gör du via www.tele2.se. Kontakta växeln för mer hjälp.

Innan olyckan är framme...

  • Sätt telefonlås på mobilen (iPhone och iPad kallar låset för lösenkod). Det är obekvämt till vardags, men ack så besvärligt för tjuven att komma runt. Har du aktiverat synkning av e-post och kalender blir du tvingad att sätta telefonlås!
  • Notera IMEI-numret, som brukar framgå av faktura eller leveranskartong.
  • Har du iPhone rekommenderas du att knyta mobilen till www.icloud.com. Där sparas alla dina inställningar och appar, där kan du dessutom spåra telefonen om mobilen är påslagen.
  • Har du en Android-mobil knyter du mobilen till Google.