Inredans nyheter

Telefon
0504-18000

Telefontider
Mån-fre kl. 07.30-16.00

E-post
kommun@tibro.se

Besöksadress
Centrumgatan 17

Öppettider
Mån-fre kl. 07.30-16.00

Postadress
543 80 Tibro

Filtrera
  • Ledningsgrupp diskuterade sponsring

    | Kommunnyheter

    Policy för sponsring stod på dagordningen när ledningsgruppen möttes 15 maj. Ambitionen är att riktlinjer ska kunnas fastställas politiskt under andra halvåret i år.

  • Integrationsenheten förändras

    | Kommunnyheter

    Integrationsenheten minskar sin verksamhet vid årsskiftet när en av tre tjänster avvecklas.

  • Ledighet i samband med klämdagar

    | HR/Personal

    Vid helgdagsafton, som Valborgsmässoafton, får medarbetare som har inlöst övertid/förtroendearbetstid eller flextid avsluta arbetet klockan 13:00 om verksamheten tillåter. Detta förutsatt att tiden är inarbetad i förväg inom flextidsramen. Läs mer om regleringen här.

  • Så når du CMG Webb

    | IT och kommunikation

    Åtkomsten till hänvisningssystemet CMG Webb ändras 16 april.

  • Rehabkoordinator som stöd i rehabfrågor

    | HR/Personal

    Utöver stödet från HR-enheten kan du som chef få stöd av Närhälsans rehabkoordinator i rehabiliterngsfrågor. Rehabkoordinatorn har en samordnande funktion i individärenden inom rehabiliterings- och sjukskrivningsprocessen och fungerar som ett stöd inom försäkringsmedicin på Närhälsan.

  • 50 nyanlända väntas till Tibro i år

    | Kommunnyheter

    50 kommunplacerade nyanlända väntas till Tibro under 2019. Det berättade kommunstrategen Emma Lindblad när hon besökte ledningsgruppen 3 april.

  • Lönespecar på ledningsgruppsmöte

    | Kommunnyheter

    Digitala lönespecar var ett av ämnena när ledningsgruppen möttes 20 mars.

  • Avtal för leverans av fika

    | Kommunnyheter

    Tibro kommun har tecknat ramavtal för leverans av fika med fyra lokala företag utifrån en upphandling, se i Inköpskatalogen information om leverantörer, priser, sortiment samt beställningsrutiner.

  • Utvecklingsområden på ledningsgruppsmöte

    | IT och kommunikation

    Utvecklingsområden stod på dagordningen när ledningsgruppen möttes heldag på GSP i Skövde 6 mars.

  • Förändring gällande antal sparade semesterdagar

    | HR/Personal

    Från 2018-01-01 gäller ny reglering i kollektivavtalet Allmänna Bestämmelser (AB) avseende antal sparade semesterdagar. Antalet sparade semesterdagar får från och med då sammanlagt inte överstiga 30 dagar. Här kan du läsa mer om den nya regleringen.