Inredans nyheter

Telefon
0504-18000

Telefontider
Mån-fre kl. 07.30-16.00

E-post
kommun@tibro.se

Besöksadress
Centrumgatan 17

Öppettider
Mån-fre kl. 07.30-16.00

Postadress
543 80 Tibro

Filtrera
  • Ta steget mot digital kompetens med Kompetensforum!

    | IT och kommunikation, Tillväxt och utveckling

    Som en del av vårt engagemang för att stärka våra digitala färdigheter och öka vår digitala mognad, har vi nu tillgång till Kompetensforum – en unik möjlighet för oss alla att utvecklas och lära oss tillsammans.

  • Fukt- och luktproblem åtgärdas på Häggetorpsskolan

    | Kommunnyheter, Barn & Utbildning

    Nu vidtar Tibro kommun åtgärder för att förbättra arbetsmiljön i Häggetorpsskolan. I sommar byts delar av väggkonstruktionen i skolans slöjdsalar och en fuktskadad vägg i ett omklädningsrum ut och matsalen förses med ett nytt ventilerat golv. "Vi har tagit fram en plan för hur vi ska säkerställa att personalen och eleverna på skolan ska få en dräglig inomhusmiljö, samtidigt som det pågår ett arbete med att hitta en mer långsiktig lösning", säger fastighetschefen Andreas Ernestam.

  • Utvecklad samverkan kring trygghetsarbete och brottsförebyggande insatser i Tibro

    | Kommunnyheter

    Sedan årsskiftet har sättet att arbeta med trygghetsfrågor och brottsförebyggande insatser fått en fastare form i Tibro. En ny arbetsgrupp med representanter för Tibro kommun, polisen och de kommunala bolagen har inrättats. Det håller på att tas fram en samlad lägesbild över brottsligheten och det brottsförebyggande arbetet som bedrivs i kommunen, som senare i vår ska resultera i en åtgärdsplan.

  • Slut med egna utlägg!

    | Ekonomi

    Från och med den 1 september 2024 ersätter inte ekonomienheten längre egna utlägg som avser inköp åt kommunen.

  • Nu skapar vi ett nytt intranät

    | Kommunnyheter, IT och kommunikation

    Sedan årsskiftet pågår ett intensivt arbete med att skapa ett nytt rollbaserat intranät för alla som arbetar i Tibro kommun. Den tekniska plattformen och grundstrukturen är i det närmaste klar och arbetet med att lägga in ny information och flytta över information från vårt nuvarande intranät pågår. Det nya intranätet planeras lanseras den 1 oktober.

  • Nytt telefoniavtal med ny telefonapp och röstbrevlåda den 27 maj

    | IT och kommunikation

    Kommunerna Skövde, Tibro, Hjo och Karlsborg med bolag och kommunalförbund har tillsammans tecknat ett nytt telefoniavtal med Tele2 gällande både växelplattform och operatör. När den nya Tele 2-växeln tas i drift den 27 maj ersätts den interna telefonkatalogen med Tele 2:s app och nuvarande röstbrevlåda av en ny röstbrevlåda.

  • Extern genomlysning av Tibros äldreomsorg

    | Kommunnyheter, Socialförvaltningen

    Under våren kommer en extern utredning av Tibros äldreomsorg att genomföras. Socialförvaltningen har beställt en genomlysning av kvaliteten och effektiviteten i handläggningen av äldreomsorgsärenden och alla verksamheter inom äldreomsorgen. Detta görs för att få klarhet i vad som kan effektiviseras i syfte att minska kostnaderna för att nå en budget i balans.

  • Ökad bevakning och undanröjning av brännbart material efter helgens bränder

    | Kommunnyheter

    Under helgen inträffade tre bränder i centrala Tibro, varav två i anslutning till kommunens förskolor. Med anledning av bränderna sattes extra bevakning in och Tibro kommun och polisen drog igång samverkan kring trygghetsskapande åtgärder. För att motverka ytterligare bränder uppmanas kommunens personal att se till att det inte finns brännbart material i anslutning till kommunens fastigheter.

  • Kommunutmaningen är igång!

    | HR/Personal

    Kommunutmaningen är en hälsoutmaning där alla kan vara med och där du deltar i lag tillsammans med dina kollegor. Det finns några få platser kvar, passa på att anmäla dig innan de tar slut!

  • Introduktion till ledarskap: Framtidens ledare

    | HR/Personal

    Har du någonsin funderat på vad det skulle innebära att vara ledare inom offentlig verksamhet? Våra ledares dagliga utmaning är att skapa en effektiv verksamhet med goda resultat och hög kvalitet där medarbetare, vårdtagare, elever och/eller kommuninvånare är nöjda.