Passagekort i receptionen

Du som behöver nytt passagekort eller göra förändringar på kortet vänder dig till kommunreceptionen i Kommunhuset.

Conny Runbacken är systemansvarig för passagesystemet Arx, men administrationen av korten sköts av de båda kommunvägledarna .

Beställning av nytt eller förändrat kort går via din chef.

Har du tappat ditt kort anmäler du detta till receptionen. Du kan också ringa receptionen 0504-18101 eller maila på receptionen@tibro.se.

Finns behov av ersättnningskort vid borttappat ordinarie kort tar du kontakt med kommunvägledarna och diskuterar en lösning. Receptionen är öppen må-to 8-16, fr 8-15 och dag före röd dag stänger receptionen kl 12. När receptionen är stängd går det inte att beställa korttjänster.

Passagekorten är beröringsfria, d.v.s. i flertalet fall räcker det med att hålla upp kortet framför läsaren för att kunna skriva din kod. Korten är även försedda med magnetremsa, som används i mindre omfattning. Många använder sina kort för både passage och utskrift.