Passagekort i receptionen

Du som behöver nytt passagekort eller göra förändringar på kortet vänder dig till kommunreceptionen i Kommunhuset.

Conny Runbacken är systemansvarig för passagesystemet Arx, men administrationen av korten sköts av de båda kommunvägledarna Jenny och Sofia.

Beställning av nytt eller förändrat kort går via din chef.

Har du tappat ditt kort anmäler du detta till receptionen. Du kan också ringa receptionen 0504-18101 eller maila på receptionen@tibro.se.

Vi har förståelse för att du får problem vid borttappat kort. Tyvärr kan vi inte garantera nytt kort omgående, men målsättningen är att kunna erbjuda ersättningskort senast inom de två kommande arbetsdagarna. Receptionen är öppen vardagar 8-16, dag före röd dag (och i år även fredagen före Jul- och nyårshelgerna) stänger receptionen kl 12. När receptionen är stängd går det inte att beställa korttjänster.

Passagekorten är beröringsfria, d.v.s. i flertalet fall räcker det med att hålla upp kortet framför läsaren för att kunna skriva din kod. Korten är även försedda med magnetremsa, som används i mindre omfattning. Många använder sina kort för både passage och utskrift.