Inredans nyheter

Telefon
0504-18000

Telefontider
Mån-fre kl. 07.30-16.00

Besöksadress
Centrumgatan 17

Öppettider
Mån-fre kl. 07.30-16.00

Postadress
543 80 Tibro

Filtrera
  • IT-akuten förändras

    | INREDAN

    För att höja säkerheten i spåren av Coronvavirusets utbredning förändras IT-akuten.

  • Ny rutin kvitto/manuella underlag

    | Ekonomi, HR/Personal

    Den nya rutinen innebär att alla kvitton och manuella underlag hädanefter skannas in till servicedesklon@skovde.se.

  • Distansundervisning tillsvidare

    | INREDAN

    Efter rekommendationer från Folkhälsomyndigheten övergår Tibro kommun till distansundervisning i vissa delar av sin verksamhet från och med den 18 mars 2020.

  • Politiska möten genomförs som planerat men sjuka uppmanas stanna hemma

    | Kommunnyheter

    Tibro kommun kommer i nuläget att genomföra alla politiska möten som planerat. Det innebär att kommunfullmäktiges sammanträde den 30 mars äger rum på Inredia enligt plan och att såväl kommunstyrelsens sammanträden som nämndernas sammanträden genomförs vid fastställda tidpunkter.

  • Kampanjvecka för HjoTiBorg mot rasism

    | Kommunnyheter

    HjoTiBorg mot rasism var en satsning som påbörjades för två år sedan i samarbete mellan Hjo kommun, Tibro kommun och Karlsborgs kommun.Kommunerna fokuserar återigen på kampen mot rasism 16-22 mars.

  • Ransbergs skola får goda omdömen

    | INREDAN, Barn & Utbildning

    Ransbergs skola får höga omdömen när det gäller att skapa trygghet och motverka kränkningar. Det visar Skolinspektionens enkät – Skolenkäten. Enkäten visar dock att studiero är ett av de områden där eleverna upplever brister, oavsett var i landet de går i skolan.

  • Det blir feriepraktik även 2020

    | INREDAN, Barn & Utbildning

    Nya politiska beslut ger att feriepraktiken som tidigare skulle vila under 2020 blir av även i år. Nu behöver kommunens samtliga förvaltningar se till att det finns praktikplatser till de ungdomar som ansöker.

  • Uppgradering av HRplus och HR-portalen 2 mars

    | HR/Personal

    Måndagen den 2 mars genomförs en uppgradering av HRplus och HR-portalen mellan kl. 08:00 - 13:00. Under tiden för uppgraderingen kommer systemen att vara stängda. Uppgraderingen innehåller viktiga rättningar som behöver komma in i systemen så snart som möjligt.

  • Barn & Utbildning välkomnar ”nya” medarbetare från verksamheten till kontoret!

    | Barn & Utbildning

    Sju administratörer som tidigare har haft sin placering ute på en skolenhet kommer från om med 1 mars att samlas centralt under Barn & Utbildnings administrativa chef. Förvaltningens IT-stöd kommer även att placeras centralt.

  • Uppgradering av HR-portalen 13 februari

    | HR/Personal

    Torsdagen den 13 februari kommer en uppgradering av systemen HRPlus och HRPortalen att genomföras. I samband med uppgraderingen kommer HRPlus och HRPortalen att vara stängda under hela dagen.