Information kring uteblivna lönespecifikationer per post

Telefon
0504-18000

Telefontider
Mån-fre kl. 07.30-16.00

E-post
kommun@tibro.se

Besöksadress
Centrumgatan 17

Öppettider
Mån-fre kl. 07.30-16.00

Postadress
543 80 Tibro

Pengar.

30 oktober 2019

HR/Personal

Löneenheten har fått in flertalet ärenden från medarbetare i Tibro kommun som inte fått sin papperslönespecifikation för oktober månad. Avsaknaden av utskicket berodde på ett fel i ett avtal hos banken som medfört att det inte skickats ut lönespecifikationer per post. Läs mer här.

Från och med löneutbetalningen i augusti 2019 övergick Tibro kommun till digitala e-lönespecifikationer via Swedbanks hemsida. För de medarbatare som av olika orsaker inte hade möjlighet att kolla sin lönespecifikation via HR-portalen eller via Swedbanks sida fanns möjlighet att anmäla önskan om papperslönespecifikation. Detta är vid särskilda undantagsfall.

Löneenheten har fått in flertalet ärenden från medarbetare i Tibro kommun som inte fått sin papperslönespecifikation för oktober månad.

Löneenheten har fått återkoppling från Swedbank att avsaknaden av utskicket beror på ett fel i ett avtal hos dem som medfört att det inte skickats ut lönespecifikationer per post. Banken har nu åtgärdat felet och från och med nästa månad (november) ska utskick av papperslönespecifikationer fungera som vanligt igen.

Swedbank kommer även att kontrollera bankfilen ifrån löneenheten och att den ser korrekt ut nästa månad. Detta för att säkerställa att det skickas ut lönespecifikationer till berörda medarbetare per post.

För de medarbetare som inte fått sin lönespecifikation per post denna månad kommer banken att göra ett extra utskick. Lönespecifikationen förväntas nå medarbetaren under fredag eller måndag.