Så beställer du biljetter

Receptionen hjälper till att beställa Västtrafiks Regionens runt och SJ-biljetter för kommunledningskontoret, samhällsbyggnadsförvaltningen och kultur- och fritidsförvaltningen.

VÄSTTRAFIK REGIONEN RUNT

När det gäller Västtrafik hjälper receptionen till med bokning av Regionen Runt, enskilda turer mellan orter bokas inte. Det första som ska göras är att du som vill resa laddar ner appen ToGo. Utan ToGo kan du inte beställa biljett genom receptionen. ToGo finns både i AppStore och Google Play.

Skicka mail till receptionen på receptionen@tibro.se. För att receptionen ska kunna beställa Regionen Runt krävs att du anger förnamn, efternamn, mobilnummer, YY-kod och datum för resan.

När receptionen bokat din resa får du ett SMS. OBS! Klicka INTE på länken i SMS-et förrän den dag du ska resa.

Biljetten aktiveras när du klickar på länken i SMS-et. Biljetten syns då omedelbart i ToGo-appen.

Om resan inte blir av och du har undvikit att aktivera biljetten debiteras du inte.

Vad kan receptionen INTE hjälpa till med? Receptionen har ingen resebyråtjänst. Du måste alltså själv veta vilket datum och tid som turen med bussen, tåget eller båten avgår. 

SJ

Biljett till SJ-tåg kan beställas om du är anställd inom KLK, SHB och KoF. Även här måste du vara förberedd och veta avgångstid. Du mailar och anger namn, avresedatum, avresetid, mobilnummer, YY-kod.

Har du frågor om rutinerna är du välkommen att ringa 181 01.

SJ-biljetter för socialförvaltningen och barn- och utbildningsförvaltningen hanteras inom respektive förvaltning. SJ biljetter för barn- och utbildningsförvaltningen sköter Madelene Wallenius, socialförvaltningen sköter Linda Batshon Nilsson.

SISTA SEKUNDEN

Och är du ute i sista sekunden finns risken att receptionen får svårt att hjälpa till. I ett sådant läge får du helt enkel lägga ut för biljetten och senare begära ersättning genom din chef.